Išmintingieji hormonai. Kaip numalšinti hormonų audrą ir atkurti organizmo pusiausvyrą

Hormonų disbalanso kaltininkai

Jeilio universitetą baigusi ir šeimos gydytoja tapusi moterų sveikatos specialistė Aviva Romm siekė, kad knyga suteiktų atsakymus visoms moterims, kurioms reikia pagalbos dėl hormonų sutrikimų ar ginekologinių ligų. Priešmenstruacinis, policistinių kiaušidžių sindromai, endometriozė, nevaisingumas, atsparumas insulinui, skydliaukės sutrikimai, gimdos miomos ir krūties vėžys, nevaisingumas – visa tai – hormonų pusiausvyros sutrikimų epidemijos simptomai, keliantys didžiulę sumaištį moterų organizme ir gyvenime. Dešimtys milijonų moterų kasdien vartoja medikamentus skausmui malšinti, nuotaikų sutrikimams ir gliukozės koncentracijai kraujyje kontroliuoti, geriamuosius kontraceptikus įvairiausiems simptomams nuo spuogų iki autoimuninių ligų gydyti, joms taikoma pakaitinė hormonų terapija, kuri gali sukelti sunkių ir net mirtinų šalutinių poveikių.

Vienas svarbiausių šios knygos tikslų – padėti suderinti savo santykį su maistu, kad galėtume pritaikyti jį gydymui ir pakeisti savo savijautą, ciklo fazę ar gyvenimo sezoną. Knygoje pateikiama daugybė paprastai pagaminamų valgių receptų.

Chronomityba – kaip netinkamas valgymo laikas gali sutrikdyti hormonų pusiausvyrą

Vis daugiau naujos mokslo šakos, vadinamos chronomityba, duomenų rodo, kad nuslopinus natūralius valgymo ritmus, kai žmogus nevalgo pusryčių, prisikemša vėlai vakare, bet kada dieną užkandžiauja, organams siunčiami signalai netinkamu dienos metu, sutrikdoma jų pusiausvyra, suklaidinami alkio ir sotumo jausmai, pažeidžiama medžiagų apykaita, priaugama svorio. Mikrobiomo įvairovę ir metabolinį aktyvumą gali paveikti valgymo laikas, kurį suderinus su cirkadiniu ritmu, gali atsistatyti medžiagų apykaita, mikrobiomo sveikata, nuotaika, dėmesio sutelkimas, produktyvumas, kūno svoris, atsparumas stresui, palengvėja ginekologiniai sutrikimai. Atkurti cirkadinį ritmą tikrai nėra sunku, tam nereikia ypatingų dietų. Tačiau būtinas pasiryžimas atkurti pusiausvyrą gyvenime – gerbti savo potvynius ir atoslūgius – laiku eiti miegoti, atrasti tinkamą pusiausvyrą tarp judrumo ir ramybės, energijos eikvojimo ir kaupimo. Knygoje pateikiama 6 savaičių programa padės atkurti hormonų pusiausvyrą ir suderinti savo vidinius ciklus su natūraliais ritmais.

Kortizolis – hormonų sutrikimų kaltininkas

Nors kortizolis užsitarnavo blogą reputaciją kaip streso hormonas, jį reikėtų vadinti išlikimo hormonu, nes be jo negalėtume gyventi. Jis palaiko gliukozės koncentracijos, kraujospūdžio, uždegimo, energijos pusiausvyrą ir turi didelę reikšmę imunitetui, valiai, dėmesiui, atminčiai. Pavojingoje situacijoje jis priverčia pasitempti, sutelkti dėmesį, imuniteto pajėgas, greitai priimti sprendimus. Jo veikiami jaučiamės susijaudinę ir budrūs. Tačiau streso atsakas neturėtų trukti ilgai. Pavojui praėjus, jis turi nurimti per kelias minutes, daugiausia – valandas. Jis nesukurtas būti nuolat įjungtas. Tuo tarpu daugeliui mūsų būdingas būtent pastarasis režimas. Tuomet ir kyla hormonų problemų. Dėl nuolat padidėjusios kortizolio koncentracijos nusidėvi  raumenys ir kaulai, sutrinka medžiagų apykaita, kognityvinės funkcijos, endokrininės ir imuninės sistemos veikla. Tai gali sutrikdyti miegą, virškinimą, mikrobiomą, gliukozės koncentraciją, gali pradėti augti svoris, didėti uždegimas. Trikdantį hormonus uždegimą organizme gali sukelti ir netinkamas maistas.

Keletas patarimų apie papildus

Probiotikai gali sumažinti atsparumą insulinui, pagerinti miegą, sumažinti svorį, stresą.

Piknogenolis gali sumažinti karščio bangas, naktinį prakaitavimą, atminties, nemigos, depresijos ir irzlumo problemas.

Stiprus adaptogenas ašvaganda nuramina nervų sistemą, gerina miegą, pašalina antinksčių nuovargį bei perdegimą.

Pagal knygą Išmintingieji hormonai. Kaip numalšinti hormonų audrą ir atkurti organizmo pusiausvyrą parengė D.Širkaitė

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

%d bloggers like this: