Stuburo stabilizavimo pratimai. Nugaros skausmo valdymas

Nugaros skausmas – bendra klinikinė diagnozė, kurios paplitimas sparčiai didėja ir yra pagrindinė sveikatos priežiūros sistemų problema visame pasaulyje. Nors kartą gyvenime nugaros skausmą patiria apie 80 proc. visuomenės narių.

Juosmens, arba apatinės nugaros dalies, skausmas yra simptomas, o ne liga. Apatinės nugaros dalies skausmas lokalizuojasi plote tarp dvylikto šonkaulio ir sėdmenų. Šis skausmas yra visuotinė problema, ypač būdinga žmonėms, kurių gyvenimo būdas yra nejudrus. Nauja informacija atskleidžia naujus būdus, kaip kovoti su šia problema, ir ypač atliekant fizinius pratimus. Tyrimais nustatyta, kad maždaug 35 procentai populiacijos nuolat kenčia įvairios kilmės nugaros skausmą.

Nugaros skausmas kamuoja tiek jauno, tiek vyresnio amžiaus žmones, tiek vyrus, tiek moteris. Jis gali atsirasti net vaikystėje. Nustatyta, kad šis negalavimas vienodai paplitęs tarp įvairių profesijų žmonių.

Apatinės nugaros dalies skausmo rizikos veiksnius galima sąlyginai suskirstyti į kelias grupes:

  • Asmeninius veiksnius (amžius, rūkymo įpročiai, fizinis pajėgumas, kūno svoris);
  • Psichosocialinius veiksnius (stresas, socialinė parama, pasitenkinimas darbu);
  • Fizinius veiksnius.

Fiziniai apatinės nugaros dalies skausmai gali būti susiję su specifiniais darbais, kuriuos galima klasifikuoti pagal kūno padėtį ir judumą dirbant, taip pat pagal darbo aplinkos poveikį organizmui:

  • Statinė padėtis.
  • Sėdima padėtis.
  • Dažnas lenkimasis ir sukimasis.
  • Kėlimas, tempimas, stūmimas.
  • Vibracija.

Šioje knygoje apžvelgiama mokslinė literatūra apatinės nugaros dalies skausmo tema, taip pat rekomenduojama fiziniai pratimai nugaros skausmo prevencijai ir šalinimui bei draudžiami fiziniai pratimai, kai kyla skausmo atsiradimo ar pasikartojimo rizika. Čia nepateikiama išsamių paciento ištyrimo metodų, todėl atkreipiama dėmesį, kad šie pratimai, atliekami lėtai ir taisyklingai, yra saugūs kiekvienam, nejaučiančiam ūminio nugaros skausmo. Šiuos pratimus galima taikyti tiek suaugusiems, tiek vaikams, o ypač paaugliams augimo piko metu, kai ilgieji kaulai auga greičiau nei raumenys ir rizika pažeisti nugarą labai padidėja.

Knyga skiriama kineziterapeutams, sveikatos ugdytojams, kūno kultūros mokytojams, sporto šakų treneriams ir visiems tiems, kas nori išmokti saugiai stiprinti liemens raumenis.

Informaciją parengė Elena Kaminskaitė

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

%d bloggers like this: