Emocijos darbe

6 balandžio, 2021 at 9:57 am Parašykite komentarą

Motyvacija gimsta iš to, kad dirbame, kas mums svarbu. Ji kyla ir iš to, kad dirbame su žmonėmis, kurie mums rūpi.

Geri sprendimai darbe priklauso nuo emocijų analizės. Ar bendrausime veiksmingai, priklauso nuo mūsų gebėjimo kalbėti apie emocijas netampant emocionaliems. Kaip bendrauti su bendradarbiais apie nemalonius dalykus? Svarbiausia įvertinti, ar esame pakankamai ramūs.

Psichologai daro skirtumą tarp svarbių emocijų ir nesvarbių.  Nesvarbios emocijos nėra susijusios su sprendimu, kurį reikės netrukus priimti. Svarbios emocijos tiesiogiai susijusios su iškilusiu pasirinkimu. Tarkim, svarstant, ar prašyti paaukštinimo tarnyboje, ar neprašyti, ir nuo minties neprašyti, jus užplūsta apmaudas, o ši emocija yra svarbi. Prieš priimant sprendimą, įvardykite savo emocijas ir tuomet nesvarbias emocijas atmeskite. Jei jaučiate nerimą, svarbu atsakyti sau, ar tas sprendimas verčia nerimauti, ar nervai neatlaiko, nes vėliau tą dieną dar laukia svarbūs darbai.

Nesvarbios emocijos

Jaudulys. Džiugus susijaudinimas ir nerimas – dvi to paties medalio pusės. Geriausias būdas, kaip valdyti šias dvi būsenas – rasti būdų, kaip nuraminti kūną. Tinka kvėpavimas ir pasivaikščiojimas.

Liūdesys. Liūdesys paskatina mus mąstyti, o tai gali įstumti į nesibaigiančio analizavimo spąstus, kuriuose nesugebame padaryti pasirinkimo ir gerai dėl to jaustis. Geriausias būdas įveikti liūdesį – įvardijimas, už ką esame dėkingi, laiško parašymas žmogui, kuriam niekada nedėkojome už jo gerumą.

Pyktis. Pyktis daro mus karštakošius. Mes rizikuojame, neklausome patarimų. Giliai įkvėpti, neskubėti priimti sprendimo ir paklausyti patarimo – keli būdai įveikti pyktį.

Svarbios emocijos

Pavydas. Reikia drąsos sau pasakyti: Pavydžiu Tomui, nes palyginti su juo, esu visiškai netinkama šiam darbui.

Nerimas. Nerimas yra baimė patirti daugiau baimės. Jis atsiranda dėl poreikio kontroliuoti tai, kas mūsų aplinkoje, tam, kad mūsų tikrovė būtų pažįstama ir saugi. Baimė yra momentinė, o nerimas gali trukti kelias dienas. Norint nereaguoti į baimę, bet rasti kūrybišką problemos sprendimą, reikia paklausti savęs, dėl ko jaučiu nerimą, koks troškimas slypi po tuo nerimu ir kokių veiksmų galiu imtis.

Nuobodulys. Jis gali signalizuoti, kad galbūt egzistuoja didesnį pasitenkinimą teikianti veikla. Nuobodžiavimo periodai padeda klajojantiems protams prisijungti prie atminties ir imti sieti idėjas. Stebėkite, kur protas jus nuves. Jei jaučiate nerimą, mokymasis ko nors naujo veikia geriau nei atsipalaidavimas.

Knygoje aptariama,  kaip emocijos daro poveikį pagrindiniams aspektams darbe – sveikatai, motyvacijai, sprendimų priėmimui, komandiniam darbui, bendravimui, kultūrai ir lyderystei. 


Pagal knygą Emocijos: kaip jos lemia mūsų sėkmes ir nesėkmes parengė D.Širkaitė

Entry filed under: Knygos.

Baimė – traumos pagrindas 101 būdas suvaldyti nerimą ir depresiją

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kategorijos

Archyvas

Kalendorius

2021 m. balandžio mėn.
Pr A T K Pn Š S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Statistika

  • 105 294

%d bloggers like this: