Archive for 28 sausio, 2021

Michael Mosley „Kokybiškas miegas. Kaip užtikrinti gerą nakties poilsį“

kokybiskas-miegas

 

Michael Mosley

 

„Kokybiškas miegas. Kaip užtikrinti gerą nakties poilsį“

 

2020

Pristatome dar vieną knygą apie miegą ir nemigą – šį kartą rekomenduojame Jums britų gydytojo, televizijos laidų vedėjo, kelių knygų autoriaus dr. Michael Mosley praktinį vadovą „Kokybiškas miegas. Kaip užtikrinti gerą nakties poilsį“. Šią knygą galima perskaityti vienu prisėdimu, nors ji nėra plona. Ji paremta autoriaus patirtimi – jis pats patyrė nemigą. Knyga pirmiausia itin aktuali medikams. Joje aptariamos tokios temos, kaip pamaininis darbas ir miego trūkumo įtaka atminčiai, mąstymui. Dalijamasi asmeninėmis istorijomis, žmonos gydytojos pasakojimu apie sveikatą sutrikdžiusį ilgalaikį pamaininį darbą ligoninėje.

Knygoje skaitytojai ras naudingos mokslinės informacijos, daug įdomių įžvalgų ir originalių paties autoriaus išbandytų patarimų. Ši knyga nuo kitų leidinių apie miegą skiriasi tuo, kad autorius pats dalinasi savo patirtimi, pasakoja, kokie metodai jam padėjo, o kokie nebuvo veiksmingi. Parašyti šią knygą autorius nusprendė, nes daugelį metų intensyviai domėjosi miego tema ne tik kaip mokslininkas, bet ir kaip žmogus, kankinamas nemigos ir norintis sužinoti, ką daro neteisingai. Dr. M. Mosley kalbėjosi su šimtais žmonių apie tai, kaip jie miegą, analizavo maisto, mikrobiomo, antsvorio, fizinio aktyvumo poveikį miegui ir sukūrė filmų apie seriją.

Knygoje gausu mažai girdėtos naudingos informacijos, pavyzdžiui, apie tai, kaip pačiam lengvai apskaičiuoti savo miego efektyvumo procentą, atstatyti savo biologinį laikrodį per 2 savaites, kaip pelėdai virsti vieversiu irgi per 2 savaites, kas sukelia miego apnėją ir knarkimą ir kaip to atsikratyti, kaip sužinoti, ar esate jautrus kofeinui ir nuo ko priklauso, ar jums galima gerti kavą vakare ir naktį greitai užmigti.

Knygoje pateiktas paprastas, bet efektyvus testas miego trūkumui nustatyti. O iš pirmo žvilgsnio nelengva miego ribojimo terapija pristatoma taip paprastai ir įtikinamai, kad neatrodo tokia jau neįvykdoma. Gal todėl, kad autorius su vos juntamu humoru aprašo savo patirtį.  Miego ribojimo terapija reikalinga, kad nemigos kamuojamo žmogus  smegenys galėtų persikrauti. O viena iš klasikinių klaidų, kurią daro miego sutrikimų turintys žmonės, yra ta, kad jie bando kuo daugiau laiko praleisti lovoje, nors daugelį jų gulėjimas lovoje ne tik nenuramina, bet ir kelia didžiulį stresą. Be to, taip susiformuoja blogas elgesio modelis – smegenys gulėjimą lovoje pradeda sieti su būdravimu ir susierzinimu. Tyrimai parodė, kad miego ribojimas yra veiksmingesnis už bet kokias kitas priemones, įskaitant vaistus, ir kad jis padeda pasiekti ilgalaikių rezultatų.

Vadinamoji miego pramonė yra milžiniška ir ji greitai auga, tačiau labai mažai jos siūlomų dalykų iš tikrųjų yra veiksmingi. Knygoje aptariami ir natūralūs vaistai nuo nemigos, pateikiami mankštos ir kvėpavimo, meditacijos pratimai, mitybos receptai. Pavyzdžiui, teigiama, kad valgant daugiau ankštinių daržovių bei skaidulų gausių produktų ir prieš naktį atsisakant saldžių užkandžių, galima labai prailgintį gilaus miego trukmę ir pagerinti nuotaiką.

Parengė Daiva Širkaitė

 

28 sausio, 2021 at 2:14 pm Parašykite komentarą


Kategorijos

Archyvas

Kalendorius

2021 m. sausio mėn.
Pr A T K Pn Š S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Statistika

  • 104 160